ویپ

چرا ویپ طعم سوختگی میدهد؟

چرا ویپ طعم سوختگی می دهد؟

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که ویپرها (مخصوصا افراد تازه کار) هنگام استفاده از دستگاه‌های ویپینگ، به جای مزه‌ی جویس، طعم خشک و غیر معمولی را حس می‌کنند. طعمی ناخوشایند، شبیه به مزه سوختگی که گاهاََ منجر به سوزش گلو نیز می‌شود.

باید بدانید که لازم به نگرانی نیست؛ چرا که این مشکل به آسانی قابل پیشگیری می‌باشد. البته در صورتی که بدانید، اصلا چرا اتفاق می‌افتد!

پس در ادامه به شما خواهیم گفت که علت این طعم ناخوشایند هنگام استفاده از دستگاه‌های ویپ و پاد چیست و چطور می‌‌شود با حذف آن از ویپینگ لذت برد.

علت طعم سوختگی در ویپینگ چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، می‌توانیم با رعایت چند نکته، به آسانی از ایجاد طعم سوختگی در ویپینگ جلوگیری کنیم. اما قبل از آن بهتر است به این موضوع بپردازیم که علت آن چه چیزهایی می‌تواند باشد.

اول از همه باید بگوییم که منشاء ایجاد طعم سوختگی، مربوط به کویل دستگاه شما می‌باشد. یعنی همان قسمتی که نقش بسیار مهمی دارد و از دو بخش المنت و پنبه تشکیل شده است. وظیفه پنبه جذب جوس و وظیفه المنت، انتقال حرارت به جویس و تبدیل آن به بخار است.

خب از اصل مطلب دور نشویم! حالا که فهمیدیم داستان کویل از چه قرار است؛ برسیم به این که احساس طعم ناخوشایند سوختگی، چه زمانی رخ می‌دهد؟!
زمانی که المنت کاملاً داغ شده اما لیکویید (جویس) به اندازه‌ای که باید، جذب پنبه نشده است. در این مواقع، به جای این که جویس تبدیل به بخار شود، پنبه کویل کمی یا به طور کامل، دچار سوختگی می‌گردد. این اتفاق موجب می‌شود تا به جای احساس طعم دلپذیر جویس، طعم ناخوشایند و بد سوختگی را احساس کنید.

لازم به ذکر است که گاهی هم وجود مشکل یا ایراد در کویل، ممکن است موجب بروز این مشکل شود. که در این صورت، تنها راهی که دارید، تعویض کویل می‌باشد.

حالا که فهمیدیم این طعم ناخوشایند سوختگی از کجا نشات می‌گیرد، می‌توانیم سراغ راه‌هایی برای پیشگیری از آن برویم.

چرا ویپ طعم سوختگی می دهد؟

روش‌های جلوگیری از ایجاد طعم سوختگی هنگام ویپینگ

از آن‌جایی که این مسئله، هم باعث ایجاد حس ناخوشایند و هم موجب ضرر مالی می‌گردد، پس بهترین کار این است که به دنبال راه حل‌هایی برای جلوگیری از آن باشیم. از جمله این راه حل ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

  • کویل جدید را قبل از استفاده کاملاً آماده نمایید

این مورد را می‌توان یکی از مهم‌ترین راه های جلوگیری از سوختن کویل دانست. پس اگر قصد استفاده از کویل یا کارتریج یکپارچه (کارتریج با کویل داخلی) نو را دارید، حتما حواستان به این نکته مهم باشد.

به طور کلی توصیه می‌کنیم که قبل از استفاده از کویل جدید، بعد از ریختن ایجوس یا سالت نیکوتین، 30 دقیقه صبر کنید. این کار برای این است که پنبه به اندازه‌ی کافی جویس داخل مخزن را به خود جذب کند. پس از گذشت این زمان، می‌توانید ویپینگ را با کام‌های ملایم شروع کنید.

اگر بلافاصله بعد از تعویض کویل شروع به استفاده از دستگاه خود کنید، امکان دارد که جویس به اندازه کافی جذب پنبه نشده باشد و موجب ایجاد طعم سوختگی گردد. علاوه بر این، ممکن است که کویل شما به صورت کامل بسوزد و دیگر قابل استفاده نباشد!

اما اگر آدم عجولی هستید و قصد دارید که بلافاصله بعد از تعویض کویل، به ویپینگ اقدام کنید. بهتر است ابتدا پنبه‌ی کویل را به طور کامل به جویس آغشته کرده و مدتی دست نگه دارید تا جذب پنبه شود.

 

  • حواستان به تنظیم وات باشد

حواستان باشد که قبل از شروع ویپینگ، به کویلی که قصد استفاده از آن را دارید، دقت کنید. چرا که ایده آل‌ترین محدوده‌ی توان برای هر کویل، بر روی بدنه آن درج شده است.
اگر دستگاه ویپینگ شما قابل تنظیم باشد، با انتخاب توان خروجی مناسب می‌توانید از احتمال ایجاد سوختگی جلوگیری کنید. البته بهتر است که ابتدا، عدد کمتر درج شده بر روی کویل را انتخاب کرده و به مرور آن را افزایش دهید.

اگر هم دستگاه شما قابلیت تنظیم توان را نداشته باشد؛ کارتان بسیار راحت‌تر است. چرا که این نوع دستگاه‌ها به صورت پیش فرض، توان خروجی را متناسب با کویل تنظیم می‌کنند.

 

  • کویل دستگاه را تعویض کنید

کویل‌ها منافذی دارند که معمولا دارای اندازه‌ای خوب و مناسب هستند. اما تولیدکنندگانی هم وجود دارند که ممکن است این منافذ را با با اندازه‌ای بسیار ریزتر بسازند. همین مسئله می‌تواند بعد از مدتی، برای ویپرها مشکل ایجاد کند و موجب احساس طعم سوختگی شود.

حالا چرا این مسئله موجب بروز سوختگی می‌شود؟ وجود منافذ ریز در بعضی کویل‌ها، روند جذب جویس توسط پنبه را طولانی‌تر می‌کند. در نتیجه کام گرفتن‌های سریع و پشت سر هم موجب خشک شدن پنبه و ایجاد طعم سوختگی می‌شود.
توصیه ما برای رفع این مشکل آن است که پس از هر بار کام گیری، به مدت 25 تا 30 ثانیه صبر کنید. با انجام این کار به پنبه فرصت می‌دهید تا میزان جویس مورد نیاز خود را به طور کامل جذب کند.

البته این را در نظر داشته باشید که رفته رفته و بعد از مدتی استفاده از کویل، این منافذ مسدود می‌‌شوند. پس بهتر است که کویل خود را پس از مدتی تعویض نمایید. این کار کیفیت ویپینگ شما را بهبود می بخشد و میزان طعم رسانی را افزایش می‌دهد.

 

  • میزان گلیسیرین طبیعی ( VG ) را کم کنید

تمامی لیکوییدها از ترکیب درصدهای متفاوتی از VG (vegetable Glycerin=گلیسیرین گیاهی) و PG (Propylene glycol=پروپیلن گیاهی) تشکیل شده‌اند. در این میان ترکیب بعضی از جویس‌ها به گونه‌ایست که درصد VG بالاتری دارند. به این جویس‌ها اصطلاحاََ “Hight VG” گفته می‌شود. شاید بدانید که این نوع از ایجوس‌ها حجم بخار بسیار زیادی تولید می‌کنند. اما از طرفی باید این را هم در نظر داشته باشید که کویل شما را زودتر از بین می‌برند.

چرا که جویس‌ها با درصد VG بالاتر، به علت این که غلظت بیشتری دارند، سخت‌تر جذب پنبه می‌شوند. در نهایت کم کم موجب سوختن پنبه و ایجاد طعم ناخوشایند خواهند شد. علاوه بر این، سبب ایجاد فشار بیشتری بر روی کویل دستگاه شما نیز می‌شوند که خود موجب سوختن سریع‌تر آن است.

طعم سوختگی ویپ را چگونه برطرف کنیم

 

  • مخزن دستگاه ویپ خود را پر نگه دارید

پر کردن مخزن دستگاه‌های ویپینگ شاید برای بعضی از ویپرها کاری زمانبر و دشوار باشد، اما بسیار ضروری است. چرا که کم بودن میزان جویس در مخزن دستگاه، باعث می‌شود پنبه به مرور قابلیت خود را از دست بدهد. در نتیجه به مرور، جویس کافی را جذب نمی‌کند و خشک خواهد شد. این اتفاق علاوه بر این که آسیب‌های زیادی به کویل دستگاهتان می‌زند، طعم سوختگی ناخوشایندی را نیز ایجاد می‌کند.

توصیه ویپرهای حرفه‌ای و با تجربه این است که هرگاه میزان جویس داخل کارتریج یا اتومایزر شما به 10 الی 20 درصد کاهش یافت، اقدام به شارژ مجدد مخزن خود نمایید.

 

  • روش ویپینگ خود را تغییر دهید

گاهی مواقع بهترین راه جلوگیری از ایجاد طعم سوختگی، تغییر روش استفاده از دستگاه‌های ویپ و پادسیستم است. پیشنهاد می‌کنیم اگر تاکنون کام‌های سریع و سبک می‌گرفتید، از این پس کام‌های طولانی‌تر و عمیق‌تر را امتحان کنید. این را هم حتماََ در نظر داشته باشید که باید بین هر بار کام گیری، کمی فاصله بیاندازید.

همچنین سعی کنید که سیستم جریان هوا را نیز به درستی کنترل نمایید. چرا که اگر دریچه هوا به طور کامل بسته باشد، ممکن است موجب سوختن کویل شود.

چرا ویپ طعم سوختگی می دهد؟

جمع بندی

استفاده از دستگاه‌های ویپینگ علاوه بر این که زیان کم‌تری دارد، برای خیلی از ویپرها لذت بخش نیز می‌باشد. اما مسلماََ هیچ یک از ما احساس طعم ناخوشایند سوختگی را دوست نداریم. تا جایی که ممکن است حتی اشتیاقمان را به استفاده از دستگاه‌های ویپ و پادسیستم از دست بدهیم. در نتیجه بهتر این است که با بالا بردن اطلاعاتمان در این زمینه، از بروز مشکلات جلوگیری کنیم.

اگر سوال یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، می‌توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین جهت دریافت مشاوره بهتر، می‌توانید با تیم پشتیبانی ویپرزدیلی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *